Het New Financial Magazine wil met best practices, schaamteloze ideeën, sprankelende inspiratiebronnen en scherpe visies een bijdrage leveren aan een gezonde en gerespecteerde financiële sector. Dit initiatief van Willem Vreeswijk is als onderdeel van de Stichting New Financial Forum dé exclusieve inspiratiebron van de ambassadeurs van de nieuwe financiële wereld (www.newfinancialforum.nl).
huidig nummer \\ abonneren \\ archief \\ index \\ zoeken \\ downloads \\ ambassadeurs \\

archief NFM \\

  \ nummer 2010 1 \\   \ nummer 2010 2 \\
  \ nummer 2011 1 \\   \ nummer 2011 3 \\
  \ nummer 2012 1 \\   \ nummer 2012 2 \\
  \ nummer 2013 1 \\   \ nummer 2013 2 \\
  \ nummer 2013 3 \\   \ nummer 2013 4 \\
  \ nummer 2014 1 \\   \ nummer 2014 2 \\
  \ nummer 2014 3 \\   \ nummer 2015 1 \\
  \ nummer 2015 2 \\   \ nummer 2015 3 \\
  \ nummer 2015 4 \\   \ nummer 2016 1 \\
  \ nummer 2016 2 \\   \ nummer 2016 3 \\
  \ nummer 2016 4 \\   \ nummer 2017 1 \\
  \ nummer 2017 2 \\   \ nummer 2017 3 \\
  \ nummer 2017 4 \\   \ nummer 2018 1 \\
  \ nummer 2018 2 \\   \ nummer 2018 3 \\
  \ nummer 2018 4 \\   \ nummer 2019 1 \\
  \ nummer 2019 2 \\   \ nummer 2019 3 \\
  \ nummer 2019 4 \\   \ nummer 2020 1 \\
  \ nummer 2020 2 \\   \ nummer 2020 3 \\
  \ nummer 2020 4 \\   \ nummer 2021 1 \\
  \ nummer 2021 2 \\   \ nummer 2021 3 \\
  \ nummer 2021 4 \\   \ nummer 2022 1 \\
  \ nummer 2022 2 \\   \ nummer 2022 3 \\
  \ nummer 2022 4 \\   \ nummer 2023 1 \\
  \ nummer 2023 2 \\   \ nummer 2023 3 \\
  \ nummer 2023 4 \\
 
 

De klant, dat ben jij!
 
De klant centraal! Als er één dooddoener is dan is het wel deze. Sinds het uitbreken van de (financiële) crisis gilt iedereen in de financiële sector om het hardst dat de klant centraal komt te staan. Kosten noch moeite worden gespaard. Alleen moeten we er eerst achter komen wie die klant toch is. En dat is vaak een probleem.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Publiek als grootste rijkdom
 
Concertpianiste Marietta Petkova smelt tijdens haar spel samen met de muziek. Achter de Steinway vleugel laat ze zich terugvoeren naar haar vaderland, het paradijs. Het is de bron waaruit zij put en ontvangt, een bron die zijn oorsprong nog herinnert en niet leeg kan raken. Met haar zuivere voelen raakt ze de luisteraar aan. “Muziek gaat voorbij de grote vragen in het leven. Het voert ons naar een plek waar geen vragen meer zijn.”
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Klantverslag als kern van je bedrijf
 
Ron Bavelaar, directievoorzitter van Yarden, presenteerde als eerste financiële dienstverlener het klantverslag tijdens een bijeenkomst van het New Financial Forum, de kraamkamer van vernieuwing en vitaliteit in de financiële sector.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Klanten als vrienden essentieel in verzekeringsland
 
"A story is more than a bunch of facts, a story has a Soul to it", schrijft Jack Vos (Luyten Adviesgroep). "In deze bijdrage de facts en de Soul, de essentie. Ik zal proberen uit te leggen wat ik heb gedaan, waarom ik het heb gedaan en wat het mij en ons  bedrijf heeft gebracht. En ik wil eindigen met mijn droom. En in die droom komen jullie voor."
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Alles begint bij jezelf welkom heten
 
“Iedere financiële dienstverlener wil het klantbelang centraal stellen. Maar hoe doe je dat? Het blijkt makkelijker gezegd dan gedaan. De reflex is meestal dat er vooral focus wordt gelegd op het verbeteren van processen, systemen en structuren. Waar vaak minder aandacht voor is, is de mindset waarmee medewerkers ’s ochtends binnenkomen. En juiste deze mindset bepaalt het gedrag dat zo belangrijk is voor klanten. Want een klant ‘hoort’ of je er echt voor hem bent of dat je sec je taken aan het uitvoeren bent”, aldus Constant Moolenaar, directeur Reaal Klantenservice.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Oprechte interesse
 
De klant centraal? Iedereen heeft het erover. Gebeurt het nu echt? Veel organisaties zijn ermee bezig. Oplossingen te over. CRM, Big Data, Omni-channel en nog veel meer. En de klant zelf? De klant is bezig met de markt en met zich zelf. Verzekeringen komen daarbij op de derde plaats of er wordt helemaal niet aan gedacht.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Ga in gesprek met je klant
 
Ieder kwartaal gaat financieel adviseur Maurice van den Hemel in gesprek met een klant over het onderwerp succesvol ondernemerschap. Bijvoorbeeld met Kees Bezuijen van eeterij/tapperij Juno te Wemeldinge. Enkele jaren geleden gingen Kees en Alice van start met hun eeterij/tapperij op het sluisplateau. Vanuit het niets is er een prachtige zaak opgebouwd. In de zomer is het altijd druk met zowel toeristen als lokale bezoekers. In een relatief kort tijdbestek is Juno een begrip geworden in de omgeving.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Zinnige vragen
 
De redactie stelt in iedere editie van het New Financial Magazine vijfentwintig ‘zinnige vragen’ aan een financieel dienstverlener die zich het afgelopen kwartaal positief heeft onderscheiden. Deze keer Marijn Wiersma (FMO) aan het woord.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



De klant van morgen is een zij
 
Het gedrag en de wensen van de klant bepalen de toekomst van de financiële sector. Daar is onder de term customer excellence bij veel financiële instellingen voldoende aandacht voor. Maar wie is eigenlijk de klant van de toekomst? Wat veel banken en verzekeraars over het hoofd zien, is dat het waarschijnlijk een vrouw is.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Zorgethiek in plaats van zorgplicht
 
Hoe werkelijk een gedrags- en cultuurverandering in de financiële sector tot stand te brengen? Volgens econome Irene van Staveren biedt eindeloos aanscherpen van de zorgplicht geen soelaas. Zij pleit voor een zorgethiek
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Duurzame belangenverstrengeling
 
Duurzame energie is al jaren een hot issue en toch wordt er weinig bereikt. De consument denkt te investeren in groen en duurzaam, maar trekt uiteindelijk aan het kortste eind. Wat zijn de oorzaken, wat dient er te veranderen en wat zijn de parallellen met de financiële sector? Rogier Fentener van Vlissingen schreef op verzoek van het New Financial Magazine het essay ‘Duurzame belangenverstrengeling’.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Vechthouding is oud denken
 
Het New Financial Magazine stelt in iedere editie aan een Ambassadeur een aantal vragen over de nieuwe financiële wereld. Dit maal Serge Evers, directeur Yarden Uitvaartverzekeringen.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Solidariteit, schaalgrootte, stabiliteit
 
"De enige constante is de verandering. En daar ben ik het dus niet mee eens. Een advies", schrijft Bartelt Pekelharing, Associate Brand & Customer Strategy bij Aegon in een column over het thema 'De klant, dat ben jij'.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel



Ambassadeurs New Financial Forum
 
Het New Financial Magazine is de inspiratiebron van de Ambassadeurs van het New Financial Forum.
Lees verder in de digitale editie online
Lees verder als PDF
Deel dit artikel




 
© 2024 New Financial Forum   l  Disclaimer  l  Contact